Akademia Krasnoludków




Przedszkole Publiczne Nr 2 w Jaworze

Dla Rodziców

„Wszystkiego, co naprawdę trzeba wiedzieć,
nauczyłem się w przedszkolu – o tym jak żyć,
co robić, jak postępować, współżyć z innymi,
patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać 
                                                                                                          sobie lepszy świat”

Robert Fulghum

 

INFORMATOR DLA RODZICÓW

SZANOWNI RODZICE

Od 25 marca 2019 r. rozpocznie się elektroniczna rekrutacja do przedszkoli publicznych

i oddziału przedszkolnego przy Szkole Podstawowej nr 4 na terenie miasta Jawora na rok szkolny 2019/2020, adres strony internetowej http://www.nabor.pcss.pl/jawor/

Nabór elektroniczny do przedszkoli publicznych w Jaworze na rok szkolny 2019/2020

Punkty naboru do miejskich przedszkoli, w których dzieci objęte będą wychowaniem przedszkolnym w gminie Jawor:

Lp.

Nazwa

Adres

1. Przedszkole Publiczne nr 2 Akademia

Krasnoludków

ul. Józefa Piłsudskiego 14,

59-400 Jawor

2. Przedszkole Publiczne nr 4 ul. Fryderyka Chopina 10,

59-400 Jawor

3. Oddział Zamiejscowy Przedszkola Publicznego

nr 4

ul. Romana Dmowskiego 5,

59-400 Jawor

4. Przedszkole Publiczne nr 8 im. Kubusia

Puchatka

ul. Stanisława Moniuszki 8,

59-400 Jawor

5. Oddział Przedszkolny przy Szkole Podstawowej

nr 4

ul. Starojaworska 82, 59-400

Jawor

1. WAŻNE DATY W PROCESIE REKRUTACYJNYM

25 marca – 8 kwietnia 2019 r. – przyjmowanie wypełnionych i podpisanych wniosków o przyjęcie dziecka do przedszkola na rok szkolny 2019/2020, wraz z wymaganymi dokumentami od rodziców/prawnych opiekunów zamieszkałych na terenie miasta Jawora,

9 kwietnia 2019 r. – powołana przez dyrektora przedszkola Komisja Rekrutacyjna dokonuje weryfikacji wniosków o przyjęcie do przedszkola i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków i kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym,

15 kwietnia 2019 r. – wywieszenie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych w przedszkolach, rusza procedura odwoławcza,

od 16 kwietnia do 19 kwietnia 2019 r. do godz. 15:00 – przyjmowanie pisemnych potwierdzeń woli przyjęcia dziecka do przedszkola od rodziców,

26 kwietnia 2019 r. – publikacja listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych oraz liczby wolnych miejsc w przedszkolu, uaktywnienie strony z wynikami rekrutacji. Rodzice za

pomocą indywidualnego numeru PIN lub bezpośrednio w przedszkolu sprawdzają wyniki rekrutacji.

POSTĘPOWANIE UZUPEŁNIAJĄCE

29 kwietnia – 7 maja 2019 r. – złożenie wniosków o przyjęcie dziecka do przedszkola, wraz z wymaganymi dokumentami od rodziców/prawnych opiekunów zamieszkałych na terenie miasta Jawora.

9 maja 2019 r. – powołana przez dyrektora przedszkola Komisja Rekrutacyjna dokonuje weryfikacji wniosków o przyjęcie do przedszkola i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków i kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, 10 maja 2019 – wywieszenie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych w przedszkolach.

od 10 maja do 13 maja 2019 r. do godz. 15:00 – przyjmowanie pisemnych potwierdzeń woli przyjęcia dziecka do przedszkola od rodziców,

14 maja 2019 r. – publikacja listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych w postępowaniu uzupełniającym, uaktywnienie strony z wynikami rekrutacji.

Rodzice za pomocą indywidualnego numeru PIN lub bezpośrednio w przedszkolu

sprawdzają wyniki rekrutacji.

Lista dzieci przyjętych i nieprzyjętych zostanie umieszczona w widocznym miejscu

w siedzibie placówki.

KTO MOŻE UBIEGAĆ SIĘ O PRZYJĘCIE DO PRZEDSZKOLA?

  1. W procesie rekrutacyjnym uczestniczą dzieci zamieszkałe na terenie miasta Jawora, które w roku szkolnym 2018/2019 nie uczęszczały do przedszkoli publicznych lub chcą zmienić przedszkole.

  1. Kandydaci zamieszkali poza terenem miasta Jawora mogą być przyjęci do publicznego przedszkola po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego i uzupełniającego, jeżeli Miasto nadal dysponuje wolnymi miejscami w danym przedszkolu.

DZIECI 3 – 5 letnie (rok urodzenia 2016 – 2014)

Od 1 września 2017 roku dzieci w wieku 3 – 5 lat mają prawo do korzystania z wychowania przedszkolnego w przedszkolu publicznym.

DZIECI 6 – LETNIE (rok urodzenia 2013)

W roku szkolnym 2019/2020 obowiązkiem odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego objęte będą wszystkie dzieci urodzone w 2013 r. Obowiązek ten rozpoczyna się z dniem 1 września 2019 r. tj. początkiem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 6 lat. Zgodnie z powyższym, dziecko w wieku 6 lat jest obowiązane odbyć roczne przygotowanie przedszkolne w przedszkolu.

Dzieci w wieku 6 lat zamieszkałe na terenie miasta Jawora będą miały zapewnione miejsca w przedszkolach lub oddziale przedszkolnym przy szkole publicznej .

W procesie rekrutacji możecie Państwo wybrać z listy trzy preferowane placówki.

Na pierwszym miejscu proszę wpisać tę placówkę, na której najbardziej Państwu zależy.

1. KRYTERIA REKRUTACJI

USTAWOWE KRYTERIA REKRUTACJI

Do publicznego przedszkola przyjmuje się kandydatów zamieszkałych na terenie miasta Jawora.

W przypadku większej liczby kandydatów (zamieszkałych na terenie miasta Jawora) niż liczba wolnych miejsc w publicznym przedszkolu, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria ustawowe:

  1. wielodzietność rodziny kandydata*,

  2. niepełnosprawność kandydata,

  3. niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,

  4. niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,

  5. niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,

  6. samotne wychowywanie kandydata w rodzinie**,

  7. objęcie kandydata pieczą zastępczą.

Za każde z wyżej wymienionych kryteriów można uzyskać po 10 punktów.

Zgodnie z art. 4 pkt 42 i 43 ustawy – Prawo oświatowe:

*wielodzietność rodziny – oznacza to rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci;

**samotne wychowywanie dziecka – oznacza to pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem.

POTWIERDZANIE KRYTERIÓW USTAWOWYCH

Do wniosku dołącza się dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów, odpowiednio:

    1. oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,

    2. orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 511, z późn. zm.),

    3. prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem,

    4. dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.

KRYTERIA 3) i 4) POTWIERDZA SIĘ ZA POMOCĄ DOKUMENTÓW

SKŁADANYCH W POSTACI (do wyboru):

      1. oryginału,

      2. notarialnie poświadczonej kopii,

      3. odpisu urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76 a § 1 kpa,

      4. odpisu lub wyciągu z dokumentu,

      5. kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez prawnego opiekuna kandydata.

DODATKOWE KRYTERIA REKRUTACJI:

W przypadku uzyskania równorzędnych wyników na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu publiczne przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę kryteria dodatkowe określone w Uchwale Nr XXXVIII/233/2017 z dnia 29 marca 2017 roku w sprawie określenia kryteriów i przyznanych im punktów w postępowaniu rekrutacyjnym do publicznych przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Jawor.

Nr

Kryterium

Ilość

punktów

Dokumenty potwierdzające

spełnienie kryterium

1

Rodzice (opiekunowie prawni dziecka lub osoby sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem) obydwoje

pracują lub prowadzą pozarolniczą działalność gospodarczą albo pobierają naukę w trybie dziennym. Kryterium stosuje się również do rodzica samotnie wychowującego dziecko.

10

Oświadczenie rodziców (opiekunów prawnych dziecka lub osób sprawujących pieczę zastępczą nad dzieckiem)

o zatrudnieniu, prowadzeniu pozarolniczej działalności gospodarczej lub o pobieraniu nauki w systemie dziennym (załącznik do uchwały Nr XXXVIII/233/2017)

2 Matka (opiekun prawny dziecka lub

osoba sprawująca pieczę zastępczą

5

nad dzieckiem) pracuje lub prowadzi pozarolniczą działalność gospodarczą albo pobiera naukę w

trybie dziennym.

3 Ojciec (opiekun prawny dziecka lub osoba sprawująca pieczę zastępczą nad dzieckiem) pracuje lub prowadzi pozarolniczą działalność gospodarczą albo pobiera naukę w

trybie dziennym.

5

4 Rodzeństwo dziecka uczęszcza do tego samego publicznego przedszkola lub oddziału przedszkolnego

w szkole podstawowej (nie dotyczy dzieci, których rodzeństwo kończy edukację w publicznym przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej w roku szkolnym, w

którym odbywa się nabór).

5

Pisemne oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego.

Wszystkie oświadczenia, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych informacji.

Złożone oświadczenia muszą być opatrzone klauzulą o następującej treści:

Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.

WERYFIKACJA OŚWIADCZEŃ:

Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może:

  1. żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach, w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego,

  2. może zwrócić się do Burmistrza Miasta o potwierdzenie tych okoliczności,

  3. w celu potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniach, Burmistrz Miasta korzysta z informacji, które zna z urzędu, lub może wystąpić do instytucji publicznych

o udzielenie informacji o okolicznościach zawartych w oświadczeniach, jeżeli instytucja ta posiada takie informacje,

  1. oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka może być zweryfikowane w drodze wywiadu, o którym mowa w art. 23 ust. 4a ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.

WAŻNE:

  1. przy rekrutacji do przedszkola nie jest brana pod uwagę kolejność zgłoszeń,

  2. proszę wypełnić tylko jeden wniosek, w którym należy wpisać wszystkie wybrane przez siebie placówki,

  3. we wniosku nie wpisuje się przedszkoli, które nie są objęte elektronicznym systemem rekrutacji (np. przedszkola niepubliczne),

  4. wniosek o przyjęcie dziecka do przedszkola w formie papierowej i podpisany składa się WYŁĄCZNIE w przedszkolu pierwszego wyboru. Dane wprowadzone do systemu przez przedszkole pierwszego wyboru, przekazywane są w formie elektronicznej do pozostałych dwóch placówek wskazanych we wniosku. Każdy z kandydatów może zostać przydzielony tylko do jednej placówki,

  5. w przypadku braku złożonych dokumentów i oświadczeń potwierdzających spełnienie kryteriów rekrutacji, kandydat otrzyma 0 punktów w postępowaniu rekrutacyjnym w wybranym przedszkolu.

INSTRUKCJA KORZYSTANIA Z SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO:

  1. proszę otworzyć stronę http://www.nabor.pcss.pl/jawor/

  2. stworzyć listę preferencji placówek,

  3. wypełnić pozostałe pola formularza,

  4. proszę wydrukować wypełniony formularz, własnoręcznie podpisać, dołączyć do formularza stosowne dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnienie kryteriów ustawowych i dodatkowych,

  5. proszę zanieść formularz wyłącznie do przedszkola pierwszego wyboru,

  6. po wypełnieniu wniosku drogą elektroniczną, każdy rodzic otrzyma numer PIN, dzięki któremu będzie mógł sprawdzić, czy jego dziecko otrzymało miejsce w wybranym przez siebie przedszkolu.

Wniosek do przedszkola na rok szkolny 2019/2020 zawiera następujące dane:

  • imię, nazwisko, datę urodzenia oraz numer PESEL dziecka, a w przypadku braku numeru PESEL – serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość,

  • imiona i nazwiska rodziców dziecka,

  • adres miejsca zamieszkania rodziców i dziecka,

  • adres poczty elektronicznej i numery telefonu rodziców dziecka,

  • wskazanie kolejności wybranych przedszkoli w porządku od najbardziej do najmniej preferowanych.

WAŻNE:

Administratorem danych osobowych na czas trwania rekrutacji do przedszkoli na rok szkolny 2019/2020 jest Poznańskie Centrum Superkomputerowo – Sieciowe.

INFORMACJA

Rekrutacja do przedszkola na rok szkolny 2019/2020 odbędzie się  elektronicznie  25  marca 2019r. Szczegółowe informacje przekażę w późniejszym terminie. Pozdrawiam Krystyna Korybska – dyrektor przedszkola.

 

Informacja

Spotkanie adaptacyjne dla dzieci 3 letnich, rozpoczynających edukację w przedszkolu od 03.09.2018 odbędzie się 29.08.-30.08.2018 w sali nr4  o godz.10:00. Zapraszamy.

INFORMACJA

Dnia 14.06.2018 o godz. 16:00 odbędzie się spotkanie z rodzicami dzieci przyjętych do przedszkola i (uczęszczających)  rok szkolny 2018/2019r

Porządek spotkania:

  1.  Informacje organizacyjne – spotkanie ogólne z dyrektorem  sala nr 3
  2.  Spotkanie z nauczycielami grup.

 

 

 

 

 

 

 

INFORMACJA DLA RODZICÓW DZIECI PRZYJĘTYCH DO PRZEDSZKOLA NA ROK SZKOLNY  2017/2018

 

Zebranie z rodzicami  odbędzie się w przedszkolu 20.06.2017r o godz.16:00.

W porządku zebrania:

Spotkanie z dyrektorem i nauczycielkami poszczególnych oddziałów.

Zostanie przedstawiona organizacja pracy przedszkola  w nowym roku szkolnym

Serdecznie zapraszamy. Z poważaniem dyrektor przedszkola Krystyna Korybska.

 

 

 

 

Informacja

Nie będzie rekrutacji dzieci do przedszkola na rok szkolny 2016/2017 z powodu braku miejsc.

 

Obecnie

Mamy 4 oddziały dla dzieci z 9 godzinnym pobytem w przedszkolu

– oddział 3 latków –   „Milusie”

– oddział 4 latków –    Mądrusie

– oddział 5 latków-   Pracusie

–  oddział    6 latków- ” Ważniaki”

Przedszkole jest czynne od godz. 6:30 – 16:00

Ponadto czynne są dwa oddziały 5 godzinne

oddział  dzieci 5- 6 letnich  ” Zuchy” czynny od 7:00-12:00  , zajęcia z religii w poniedziałek i wtorek 12:00-12:30

oddział dzieci 5-6 letnich ” Sprytki” czynny od 12:00 -17:00, w poniedziałek i wtorek od 12:30:00 do 18:00, zajęcia z religii w poniedziałek i piątek od 12:30 – 13:00

 

Podstawa programowa wychowania przedszkolnego jest realizowana od 7:00-12:00

 

 

Realizacja podstawy programowej 5 godz. 7:00- 12:00 jest bezpłatna

Rodzice  są zobowiązani do zapłaty 1 zł za  każdą rozpoczynającą się godzinę ponad podstawę programową

Dzienna stawka żywieniowa – 5 zł.

I śniadanie – 1,40

II śniadanie 1,40

obiad – 2,20

Dzieci mają zapewnione 3 posiłki dziennie

I śniadanie godz. 8:30

II śniadanie godz.11:00

obiad godz.14:00

I śniadanie – 8:30
II śniadanie – 11:00
Obiad – 14:00

 


Raz w miesiącu dzieci z naszego przedszkola uczestniczą w cyklicznych spotkaniach z muzyką w Miejskim Teatrze. Poznają różne instrumenty klasyczne i ludowe. Mają również możliwość zapoznania się z różnymi kulturami, z różnych regionów. Jest to wspaniała okazja nie tylko do przyswajania wiedzy na temat kultury, ale obejrzenie jej od strony praktycznej. Wyjścia tego typu uczą dzieci również kulturalnego zachowania się w miejscu publicznym. Takie wyjścia mogą przyczynić się do pogłębienia zainteresowań dzieci, które w przyszłości zaowocują miłością do sztuki i kultury.

W przedszkolu „Akademia Krasnoludków” odbywają się zajęcia gimnastyczno- korekcyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym. Prowadzone są w celu wyrobienia nawyku prawidłowej postawy, prostego siedzenia, prawidłowego stawiania stóp podczas chodzenia. Okres przedszkolny jest czasem, w którym następuje intensywny rozwój mięśni, kości, kształtuje się prawidłowo sylwetka, a wszystkie zaniedbania i złe nawyki mogą prowadzić do trwałych i głębokich wad i nieprawidłowości. Dlatego też, zgodnie z zasadą „lepiej zapobiegać niż leczyć” przedszkole oferuje dwa razy w tygodniu zajęcia gimnastyki korekcyjnej po 60minut . Zajęcia prowadzi Pani Ewa Mackiewicz.

Korekcja wad postawy jest procesem długotrwałym, dlatego bardzo ważne jest, to, by zacząć jak najwcześniej. Celem zajęć prowadzonych w przedszkolu jest zarówno korygowanie wad już istniejących, jak również zapobieganie powstawaniu nowych. Dzieci na ćwiczenia są kwalifikowane na podstawie zaświadczeń od lekarza przyniesionych przez rodziców, jak i na podstawie przeprowadzonego badania stóp (odbitki).

Prowadzone są również zajęcia logopedyczne dla dzieci z wadami wymowy – 3 godzin tygodniowo

 Zajęcia obowiązkowe dla dzieci 5-6 letnich  -język angielski prowadzony przez Panią Annę Kamińską

 

 

 

 

 

Rok szkolny 2014/2015
Funkcjonuje 6 oddziałów.

Program Dydaktyczno-Wychowawczy na rok szkolny 2014/2015

 

Drodzy Rodzice!
Nasze dzieci najszybciej uczą się tego, czego doświadczają zarówno w domu, jak i w przedszkolu:
* akceptowane – uczą się szacunku,
* traktowane uczciwie – uczą się postępować godnie i sprawiedliwie,
* żyjące w poczuciu bezpieczeństwa -uczą się ufności,
* motywowane i dowartościowywane – uczą się dążyć do celu,
* otoczone aprobatą oraz darzone uznaniem – uczą się wierzyć w siebie i swoje możliwości,
* kochane – uczą się kochać.

 

POCZUCIE ODPOWIEDZIALNOŚCI

Dzieci, które nauczyły się odpowiedzialności, lepiej radzą sobie w przedszkolu. Mają lepszy kontakt z rówieśnikami i podejmują mądrzejsze decyzje.
Jak nauczyć dziecko odpowiedzialności?
*Daj mu przykład.Nie możesz wymagać od dziecka , żeby nie robiło czegoś, co sama robisz.
*Pokaż dziecku , jak jego zachowania są odbierane przez innych.
*Używaj dyscypliny, żeby uczyć nie karać.Zawsze mów dziecku , co powinno zrobić na przyszłość w danej sytuacji.
*Bądź konsekwentna. Ustal jasno zasady postępowania, upewnij się, że dziecko je rozumie.Następnie powiedz, jakie będą konsekwencje łamania tych zasad i sama stanowczo przestrzegaj reguł
* Przypominaj dziecku zajścia z przeszłości,np: „Pamiętasz co się stało, gdy Janek cię popchnął”
*Nie bądź nadopiekuńcza.Niech dziecko nauczy się samo dbać o siebie i o ile to możliwe, ponosić konsekwencje swoich złych decyzji.Później porozmawiajcie.Wytłumacz mu, jak mogło uniknąć przykrości.

Nie można nie doceniać wychowania przedszkolnego w edukacji najmłodszego pokolenia, gdyż to wiek przedszkolny rzutuje na rozwój i przyszłe losy człowieka. Przedszkole spełnia ważną rolę w pierwszej edukacji małego dziecka- rozbudza pierwsze zainteresowania muzyką , sztuką, literaturą, teatrem itp. Daje równą szansę wszystkim dzieciom na rozwinięcie indywidualnych cech charakteru, poznania zasad i norm obyczajowych. Przedszkole jest najlepszym sojusznikiem rodziny, w którym dziecko może się rozwijać prawidłowo. Jesteśmy świadomi, iż rodzina może dla dziecka wiele uczynić, a przedszkole bez rodziny może niewiele. Dlatego dla efektów wychowawczych tak ważna jest współpraca przedszkola z rodzicami dzieci.

 


Chcielibyśmy, aby nasze dzieci były odpowiednio przygotowane do zdobywania wiedzy,do życia w szkole.Staramy się,aby wstępowały do szkoły z wiarą we własne możliwości, z pozytywną motywacją, która ułatwi im zarówno zobywanie wiedzy, jak i nawiązywanie kontaktów społecznych.
Rodziców powinno zaniepokoić, gdy dziecko:
* ma trudności z odróżnianiem prawej i lewej strony ciała,
* z trudem zapamiętuje nawet krótkie wierszyki, piosenki, rymowanki,
* przekręca słowa,
* nie umie wskazać różnic w dwu pozornie identycznych obrazkach,
* nie jest samodzielne w czynnościach samoobsługowych,
* przechodząc przez ławeczkę, traci równowagę,
* pisze zwierciadlanie litery i cyfry,
* myli litery podobne,
* rozpoczyna pisanie od strony prawej itp.

Przedszkole jako instytucja wspierająca rozwój dziecka, dba o wyzwolenie potencjalnych możliwości i zainteresowań oraz zaspokojenie potrzeb dzieci.
Aby prawidłowo stymulować rozwój dziecka, jego zainteresowania, oczekiwania i dążenia,należy stosować odpowiednie oddziaływania wychowawczo – dydaktyczne.
Nauczyciele ciągle się doskonalą zawodowo, poznają różne metody inowacyjne pracy z dzieckiem.
Jedną z nich jest Kinezjologia Edukacyjna, zwana także Gimnastyką Mózgu, jest metodą inowacyjną, wspomagającą naturalny rozwój psychofizyczny dziecka. Jej twórcą jest dr Paul Dennison, który wykorzystał ruch jako podstawę do uczenia się i funkcjonowania na optymalnym poziomie. Twierdził, że każdy człowiek ma nieograniczone możliwości, ciało i mózg stanowią integralną całość, a ruch jest naturalną potrzebą każdego człowieka oraz warunkiem sprawności fizycznej.
Kinezjologia Edukacyjna jest metodą prostą i bardzo skuteczną, może być stosowana w połączeniu z innymi metodami i formami pracy.
Gimnastyka Mózgu polega na wykonywaniu ćwiczeń, które uaktywniają i integrują pracę poszczególnych ośrodków mózgu , uwalniając potencjał przywracają harmonię działania i usprawniają procesy funkcjonowania.
Cwiczenia rozwijają pewność siebie, ułatwiają wyrażanie potrzeb, otwierają na zmiany, przyspieszają i uskuteczniają naukę, twórczą aktywność, rozładowują napięcia emocjonalne, usprawniają oddychanie,komunikację,zwiększają umiejętności manualne. Dzieci wykonują je z łatwością, odczuwając zadowolenie z wysiłku fizycznego.

Przykłady ćwiczeń:

Ćwiczenia na przekraczanie linni środka
Ruchy naprzemienne- w pozycji stojącej dziecko dotyka prawą ręką uniesionego lewego kolana, lewą ręką prawego kolana. Naprzemienne dotyka: prawą ręką lewego ucha, lewą ręką prawego ucha. Krzyżuje naprzemienne wyprostowane ramiona przed klatką piersiową.
Ćwiczenia te poprawiają koordynację wzrokowo – ruchową, aktywizują jednocześnie lewą i prawą półkulę mózgową.

Ćwiczenia wydłużające(rozciągające)
Aktywna ręka – wyprostowaną rękę dziecko unosi do góry, drugą ręką zza głowy chwyta wyciągniętą rękę(poniżej łokcia) i naciska ją w czterech kierunkach przy wydechu. Ręka naciskana stawia opór.Cwiczenie rozwija ekspresję słowną, aktywność twórczą, usprawnia małą i dużą motorykę.

Ćwiczenia energetyzujące
Picie wody- ważnym elementem ćwiczeń jest picie wody, która pobudza energię, wspomaga oddychanie, koncentrację, przyspiesza przyswojenie informacji.Dzieci czują się pewniej, lepiej funkcjonują.
Kapturek myśliciela- dużymi palcami i kciukiem dziecko masuje małzowinę uszną( odciągając do tyłu i ściskając)Masaż zaczynamy od góry i przesuwamy się w dół płatka ucha.
Ćwiczenie poprawia pamięć, słuchanie ze zrozumieniem, myślenie.
Pozycje pogłębiające

Pozycja Dennisona- dziecko siedzi na krzesełku, nogi wyciągnięte , skrzyżowane w kostkach, ręce splecione, oczy zamknięte, język na podniebieniu, spokojny oddech.
Ćwiczenie wpływa na poprawę koncentracji, stabilności emocjonalnej, wzmacnia poczucie własnej wartości.

Na temat tej metody i ćwiczeń możecie się Państwo więcej dowiedzieć u naszej nauczycielki Pani Ewy Mackiewicz.

Maj 2019
P W Ś C P S N
« kwi    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

  • MAŁGOSIA: Jeszcze raz dziękuję paniom za wspaniałe przygotowanie naszych kochanych wnucząt do występu .
  • Kasia: Polecam książeczkę bardzo ładna bajka wpadająca szybko w ucho
  • maciek: to jest fajne poprosze autora o 2 część